Logo
Gratis beleidsanalyse

Organisatiebeleid onderzoek

Laat direct een organisatiebeleid onderzoek doen voor een veilige werkomgeving!
✔️Conform de Huidige Wet- en Regelgeving

  • Onafhankelijke vertrouwenspersonen
  • Training en advies op maat
  • Breed inzetbaar in verschillende sectoren

Organisatiebeleid onderzoek

Een organisatiebeleidonderzoek is een uitgebreide analyse van het beleid binnen jouw bedrijf. Dit onderzoek is erop gericht de effectiviteit, efficiëntie en naleving van het huidige beleid en de procedures in kaart te brengen. Aan de hand van de uitkomsten kunnen verbeterpunten worden opgesteld. Met deze punten zal jouw gehele organisatie beter functioneren en een exponentiële groei doormaken! Ons doel is om jouw organisatie te helpen het beste beleid samen te stellen.

Neem vandaag nog contact met ons op voor gratis advies en ontdek hoe ons kwalitatieve organisatiebeleidonderzoek jouw bedrijf kan helpen groeien!

Wat zijn de voordelen van organisatiebeleid onderzoek?

Een organisatiebeleidonderzoek biedt ontzettend veel voordelen voor jouw bedrijf. Je zult exponentieel groeien door de verschillende inzichten die je uit ons rapport krijgt. Maar wat zijn de voordelen die hierbij komen kijken?

  • Inzicht in huidig beleid: Je huidige beleid wordt in kaart gebracht met verbeterpunten waar veel winst op te halen valt.
  • Verbetering van efficiëntie: Werkwijzen die op dit moment relatief inefficiënt verlopen, samen met obstakels, worden in kaart gebracht en verbeterd.
  • Compliance en naleving: Je zorgt ervoor dat jouw organisatie voldoet aan alle relevante wet- en regelgeving.
  • Risico’s tackelen: Je tackelt potentiële risico’s en voorkomt zo problemen op de werkvloer.
  • Strategische planning: Aan de hand van het rapport kun je strategisch plannen voor toekomstige groei van je bedrijf.
  • Medewerkersbetrokkenheid verbeteren: Met het organisatiebeleidonderzoek kun je de tevredenheid van medewerkers verbeteren. Je tackelt namelijk meteen ontevredenheden, zorgt voor verbeterde integriteit en vermindert het personeelsverloop.
Organisatiebeleid onderzoek

Hoe ziet ons organisatiebeleid onderzoek er uit?

Wij volgen te allen tijde een duidelijke werkwijze voor het organisatiebeleidonderzoek. Aan de hand hiervan kunnen wij garanderen dat we alle mogelijke risico’s en verbeterpunten opsporen. Zo kunnen we jouw bedrijf exponentieel helpen groeien! Onze werkwijze bestaat uit de volgende stappen:

  1. Intakegesprek: We beginnen met een uitgebreid intakegesprek om jouw organisatie en de specifieke behoeften in kaart te brengen. Op basis daarvan weten we waar de focus moet liggen en waar we op moeten letten.
  2. Data verzameling: We verzamelen documenten, procedures en beleidsstukken die relevant zijn voor het onderzoek. Daarnaast voeren we interviews met belangrijke personen binnen jouw organisatie.
  3. Analyse en rapporteren: We analyseren de verzamelde data om sterke en zwakke punten in het huidige beleid in kaart te brengen. Op basis daarvan stellen we een gedetailleerd rapport op met bevindingen en aanbevelingen. Dit rapport bevat concrete actiepunten en verbeterstrategieën.
  4. Feedbacksessie: We bespreken de bevindingen en aanbevelingen in een feedbacksessie. Hierin beantwoorden we jouw vragen en stellen we samen een plan van aanpak op. Indien je dit wenst, bieden we ondersteuning bij het implementeren van de aanbevolen verbeterpunten.

Laat het beleid van jouw organisatie onderzoeken!

Wacht niet langer en zorg ervoor dat jouw organisatie een uitgebreid onderzoek ondergaat om risico’s en problemen te tackelen. Met ons organisatiebeleidonderzoek krijg je niet alleen inzicht in de huidige situatie, maar kun je vervolgens ook je beleid optimaliseren. Zo zul je exponentieel groeien. Dit merk je op de werkvloer, maar ook direct in je omzet! Neem vandaag nog contact op met De Vertrouwensdienst en start met het verbeteren van jouw organisatiebeleid!

Onze onderzoeken en tarieven

Integriteitsonderzoek Het stimuleren van integriteit binnen jouw bedrijf begint met het uitvoeren van een gedegen integriteitsonderzoek. Dit onderzoek helpt niet alleen bij het tackelen en aanpakken van schendingen, maar geeft je ook inzichten voor het verbeteren van de bedrijfscultuur en de integriteitscode. Wacht niet tot het te laat is en neem vandaag nog contact op met De Vertrouwensdienst!
Medewerkers-betrokkenheidsonderzoek Betrokken medewerkers zijn productiever en verzuimen minder. Wil jij weten wat je kunt doen om de betrokkenheid van je medewerkers bij jouw organisatie te vergroten? Ons onderzoek brengt de betrokkenheid van jouw medewerkers in kaart en wij vertalen dit naar concreet te nemen maatregelen.
Onderzoek Sociale Veiligheid Zijn er signalen of meldingen geweest op het gebied van sociale veiligheid? Of wil je de situatie binnen jouw organisatie in kaart brengen? Wij onderzoeken de huidige beleidsafspraken en regelingen en hoe jouw medewerkers de sociale veiligheid binnen de organisatie ervaren. Na afronding van het onderzoek komen wij met concrete aanbevelingen ter verbetering.
Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) Ieder bedrijf is verplicht Arbobeleid te voeren dat is gericht op zo goed mogelijke arbeidsomstandigheden. Het opstellen van een Risico Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) is daar een verplicht onderdeel van. Wij kunnen een branchespecifieke RI&E voor jouw opstellen en een bijbehorend plan van aanpak.
Medewerkers-tevredenheidsonderzoek Wil jij weten wat je kunt doen om een aantrekkelijke werkgever te zijn waar de beste mensen werkzaam zijn? Met ons medewerkerstevredenheidsonderzoek krijg jij een overzicht van de tevredenheid van je medewerkers en concrete aanbevelingen om het werkplezier van je medewerkers te verhogen.

Tevredenheid van je medewerkers is van cruciaal belang voor je organisatie. Als je minder verloop of minder verzuim van personeel wilt is het belangrijk om te onderzoeken in hoeverre je medewerkers tevreden zijn over hun werk.

Personeelsbeleid In-, Door- en Uitstroom Heb je regelmatig te maken met het vertrek van goede medewerkers binnen je organisatie? Wil je meer inzicht waar dat door komt? Wij brengen de cijfers voor je in kaart van de in-, door en uitstroom van personeel, onderzoeken de oorzaak en komen met aanbevelingen.

Onze werkwijze

1
Vul het aanvraagformulier in

Kies het gewenste onderzoek en vul het aanvraagformulier in. Wij nemen spoedig contact met je op om je specifieke wensen met je door te nemen.

2
Ontvang een vrijblijvende offerte

Nadat wij je wensen hebben geïnventariseerd ontvang je van ons een vrijblijvende offerte voor de uitvoering van het onderzoek.

3
Uitvoering van het onderzoek

Na akkoord op de offerte starten wij spoedig met de uitvoering van de afgesproken werkzaamheden.

4
Ontvang je onderzoeksrapport

Nadat ons onderzoek is afgerond ontvang je een uitgebreid onderzoeksrapport met een verslag van onze onderzoekswerkzaamheden, onze bevindingen en aanbevelingen.

Heb je nog vragen?

Ons team van mensen bestaat uit ervaren organisatiedeskundigen, beleidsontwikkelaars en HR-functionarissen gespecialiseerd in het uitvoeren van onderzoeken op het gebied van sociale veiligheid en arbeidsomstandigheden. Zij zijn analytisch, betrokken en helder in de aanbevelingen. Wij zorgen voor een op maat gemaakte aanpak die is afgestemd op jouw specifieke doelstellingen. Onze onderzoeken kunnen losstaand of als onderdeel van een strategisch traject worden uitgevoerd.

Wil je graag weten wat voor jouw situatie passend is of eens praten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem dan contact op en wij staan je graag te woord.

Heb je hulp nodig? 

Bekijk onze veelgestelde vragen

Onze onderzoeken zijn allemaal verschillend en ook onze werkwijze kan dus ook verschillen. Maar gewoonlijk nemen we eerst telefonisch contact op en spreken wij door wat de wensen en verwachtingen zijn.

Daarnaast vragen wij de eventueel aanwezige beleidsafspraken, regelingen en andere relevante documenten aan ons toe te sturen per e-mail of als dat niet kan per post.

Voor het Werktevredenheidsonderzoek, het Werkbetrokkenheidsonderzoek en de RI&E maken wij gebruik van onze digitale enquetetool. Hiervoor vragen wij een overzicht van de namen en e-mailadressen van de medewerkers.

Voor de uitvoering van het onderzoek Sociale Veiligheid en de RI&E is het noodzakelijk dat wij de organisatie bezoeken en meestal ook persoonlijke gesprekken met medewerkers voeren. Dit doen wij natuurlijk in overleg op een moment waarop het mogelijk is.

Als wij alle informatie hebben verwerkt zullen wij de uitkomst van het onderzoek eerst doorspreken met de opdrachtgever waarna wij alles zullen verwerken in het eindrapport. Het eindrapport wordt per e-mail en/of per post naar de opdrachtgever gestuurd.

Bij de inzet van vragenlijsten aan via onze enquetetool proberen wij altijd een zo hoog mogelijke responsegraad te krijgen omdat dit de uitkomsten van het onderzoek betrouwbaarder maakt. Medewerkers die niet reageren zullen wij daarom herhaalde verzoeken sturen om alsnog de vragenlijsten in te vullen.

Lukt het ons, ondanks herhaalde oproepen nog steeds niet om een betrouwbare responsgraad te behalen, dan zullen wij contact zoeken met jou als opdrachtgever om de oorzaak hiervan proberen te achterhalen en samen af te stemmen welke actie wij hierop kunnen inzetten. Meestal is een herhaalde oproep echter voldoende en missen wij alleen de reactie van medewerkers die gedurende langere tijd afwezig zijn als gevolg van ziekte- of verlof.

Vragenlijsten die wij uitzetten via onze enquetetool zijn digitaal en dat werkt ook het makkelijkst en snelst in de verwerking van de gegevens.

Maar als er een aantal medewerkers zijn die niet over een eigen e-mailadres van het bedrijf beschikken zullen wij in eerste instantie vragen om de privé e-mailadressen.

Als ook deze niet beschikbaar zijn dan zullen wij voor deze medewerkers de vragenlijsten op papier toesturen met een antwoordenvelop en zullen wij ze op ons kantoor alsnog digitaal verwerken in de totaalscore.

De prijs van onze onderzoeken is afhankelijk van de tijd die wij kwijt zijn aan de voorbereiding, de inzet van instrumenten en de tijd van de onderzoekers. Naarmate een groter aantal mensen in het onderzoek is betrokken zullen ook de kosten van het onderzoek toenemen.

Daarnaast kunnen er ook kosten zijn verbonden aan de huur van een locatie voor gesprekken en de reiskosten.

Als wij de wensen en behoefte van het onderzoek met je hebben doorgesproken maken wij altijd een vrijblijvende prijsopgave.

De duur van het onderzoek hangt af van verschillende factoren. Niet complexe onderzoeken kunnen soms al binnen 2 weken zijn afgerond.

Nadat wij (telefonisch) hebben gesproken met de opdrachtgever maken wij een vrijblijvende prijsopgave waarin wij ook aangeven wat de geschatte tijdsduur is voor afronding van ons onderzoek.

Mocht er gedurende het onderzoek blijken dat er onvoorziene factoren of omstandigheden zijn die van invloed kunnen zijn op de geschatte tijdsduur, dan zullen wij hierover in overleg gaan met de opdrachtgever.

Als wij het gevraagde onderzoek hebben afgerond en de uitkomsten van het onderzoek helder zijn, dan zullen wij dit eerst mondeling met de opdrachtgever doorspreken.

Vervolgens gaan wij het onderzoeksrapport opstellen waarin wij aangegeven, welke procedure wij hebben gevolgd, wat de uitkomsten zijn van het onderzoek, de feiten en omstandigheden die van invloed zijn geweest bij het onderzoek en wat de concrete aanbevelingen voor de organisatie zijn.

Het onderzoeksrapport wordt per e-mail en/of per post verstuurd naar de opdrachtgever.

Vul het formulier in en wij nemen spoedig contact met u op

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren, door de site te gebruiken stemt u in met ons gebruik van de cookies.